Nyss landat från ovan

Godmorgon,,
Nu har jag precis landat, har varit i USA i 10 dagar.. Direkt efter landning drog jag till Lund för att spela match. Vi mötte Halmstad och det var skit kul :D En viss tös kom med sin vän för att kolla på mig å matchen, helt awsm!! ^^
Efter matchen drog jag till ett ställe där det skulle festas,, sov inget på flyget för att det fanns skärmar med massa filmer, musik osv,, men nu har jag äntligen sovt :P

I new York gjorde vi allt som går att göra :) Vi var å såg Frihetsguddinnan och Elis Island. Vi var högst upp på Empire State Building(huset som KingKong klättrar på), inne i UNs högkvarter, på ground Zero, Utan för John Lennons hus och vid den plats där han dog. Via sightseeingbussarna fick vi se flera ställen där kändisar bor samt ställen som man haft med i olika filmer/serier :) Central Park är en jätte fin park och verkligen stor ^^ Förutom runt om i Manhattan var vi också i Bronx, Harlem, Broocklyn osv...
Vi shoppade också emellanåt. Bla. besökta vi Macy´s å andra sköpcentrum/affärer samt en outlet som heter typ Woodbury Comon Outlet.. :P
Vi var också på flera olika museér, som typ Ney Yorks eget museum, Guggenheim museét, Museum of Natural History..
Annars var vi på bio och såg Robin Hood, jag var på Broadway och såg Rock of Ages..
Vi var också i Chinatown samt Little Italy, provade olika restauranger och matställen,, bla. KFC, BB King Blues and Grill, Hard Rock Café mm.
Missbrukade StarBucks under hela resan men de va gott med Frappuchino i det vädret kan ni tro!

Det vart helt super men när de började närma sig slutet började man sakna alla här hemma som inte följde med ^^

Hemma igen som sagt, nu ska de göras läxor ^^

-
Agge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0