"Alla invandrare kommer till Sverige och gör kriminella saker"

Det finns trevliga grupper här på facebook, men det finns också otrevliga grupper..
Klickade mig in på en grupps logg och fick läsa ovanstående rubrik..

Tankarna är många, hatet för detta uttalande är stort, men kunskapen, makten att kunna argumentera emot är de som betyder mest, det som är störst. Det ska vi vara glada för att vi besitter. Kunskapen..

Faktum är att kriminalitet är inget man kan ärva. Därav finns ingen inverkan på om du är invandrare eller inte.
Jag tror säkert att flera, spec. de som bor i Malmöområdet, tänker på Rosengård och liknande stadsdelar..
Men hur tror ni att det går för en etnisk svensk som flyttar till förorten?
Som har samma möjligheter, samma ekonomiska resurser som en ny invandrare?

Det ÄR lika stor chans för den etniska svensken att hamna i kriminella banor.
Det handlar om omgivningen, om umgänget och förutsättningarna!

En Sverigedemokrat påstår att Sverige behöver skicka tillbaka invandrare till det landet de ursprungligen kommer ifrån.
Jag anser att vi kan ta emot många fler, men att vi ska sprida ut dem mer, till mindre städer, andra städer, till städer som ligger mer norrut..
Förorter liknande Rosengård är aldrig lösningen och det är vi många som ser.

Vad tycker du?

-
Agge

Kommentarer
Postat av: Miki polska!

jag tycker faktiskt att istället för att kasta in fler i malmö, som politikerna tänker, så borde man istället förbättra situationerna med invandrarna, fokusera sig på att hjälpa dom (tex dom i rosengård) istället för att kasta in fler och ge dom "olyckliga" liv. Alltså helt enkelt hjälpa dom som redan finns utan att kasta in fler i någon b-håla där lägenheterna nästan går i sönder och blir uppätna av kackerlackor



-

Mike :)

2010-03-10 @ 19:02:31
Postat av: tja

"rosengård"

"förort"

har du aldrig varit på rosengård eller vad är dealen?

2010-03-12 @ 18:48:30
Postat av: Anonym

om jag aldrig har varit där? jag har bott där, jag har vänner och familj där... vad vill du säga?

2010-03-22 @ 22:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0